Zo, dat was me toch een operatie zeg!
Het leek wel een stroomversnelling. Je weet wel, zo’n niet-fysiek ding waarin je steeds sneller gaat. Van het ene moment vlieg je naar het andere. Soms kun je het dan niet bijhouden in je hoofd. Nou, zo voelde het de afgelopen tijd ook regelmatig bij team ‘t Kloske. Wat een veranderingen. Wat een bizarre operatie. En vooral: wat een hulp uit de omgeving en steun door klanten.
Defensie zou jaloers zijn op deze operatie
Ja, echt. En het mooie is: iedereen snapt het meteen. Want je weet hoe bomvol het inmiddels oude Kloske stond met producten. Man, man, wat daar allemaal uit kwam rollen tijdens de verhuizing enkele weken geleden…. In eerste instantie was er een figuurlijke bom ontploft toen we het nieuws aankondigden van de verhuizing. Ondertussen zijn er diverse zware bommen ontploft in de oude winkel. En een puinhoop? Er zat al weinig structuur en logica meer in het assortiment. Overigens was dat erg charmerend hoor. Dat vertelden klanten ons althans bijna dagelijks. Tijdens en na de verhuizing was de oude winkel helemaal onherkenbaar.
Was dat pijnlijk, die toestand?
Nee! Want bij ‘t Kloske kijken we graag vooruit. Hoe moeilijk dat soms ook was. Gelukkig was er hulp. Veel hulp. Vele handen maken licht werk. En wat zo bijzonder was: we hebben ontzettend veel hulp aangeboden gekregen. Dat voelde goed. Klanten staan voor je klaar! Niet alleen vóór de toonbank. Tuurlijk, de kassa moet rinkelen. We zijn de laatste die dat ontkennen. Maar gewoon het meeleven en meedenken. Daarvoor hebben we woorden tekort. Mensen, ontzettend bedankt.
Hoe is de situatie nu eigenlijk?
Mocht er enige twijfel geweest zijn bij het nemen van deze grote stap, dan is die nu als sneeuw voor de zon verdwenen. Ja, het is en blijft gewoon spannend. Laten we eerlijk zijn. Zo’n verhuizing naar een ander pand is niet niks. We blikken verder als die één tot twee maanden rommelige verhuizing van producten. Dat is tenslotte een tijdelijke, hoewel immense, operatie. Maar nu begint het pas écht!
Want, gaat het lopen? Vinden mensen het over een tijdje nog steeds leuk? Kunnen we (alle) klanten nog steeds evengoed en met passie bedienen? Wellicht denk je bij het lezen van deze dingen: ”Tuurlijk, dat komt best goed” of ”Dat redden ze wel daar”. Misschien heb je gelijk, alleen het gevoel speelt ook een rol. Gelukkig hebben we super positieve reacties gehad. De eerste indrukken van klanten waren memorabel. De reacties die we meemaakten ook trouwens. Prachtig!
Wat vinden klanten nu eigenlijk van het nieuwe Kloske?
Ben je al op bezoek geweest? Nou, welk parkeervak kies jij? Rondom parkeren is mogelijk. Check! De minimale breedte van de paden is en blijft minimaal één meter. Inderdaad, soms moeten we Elias even tegenhouden als hij toch neigt naar een extra stelling ergens tussenin! Gaan we niet doen. De ruimte wordt ontzettend gewaardeerd. Ook door het team trouwens. Ja, hallo, wij houden zelf ook wel van een beetje ruimte… De eerste weken was (en is nog steeds) even op gang komen.
Soms mis je wellicht nog een productje hier of daar. Komt goed! Die staat gewoon nog stoffig te worden in ons oude pand. Heb je er haast mee? Dan kachelen we gewoon even op en neer. Even te druk? Dan komt het nog.
We zijn nog steeds aan het bijkomen trouwens
Wat dat betreft kunnen klanten enorm snel schakelen. Die zijn gelukkig snel gewend aan de nieuwe winkel. Maar goed ook. We weten immers zelf nog een hoop producten niet te vinden. Bovendien komen er nog nieuwe producten aan! We blijven vernieuwen. En innoveren. Dat is een mooi woord voor nog beter blijven aansluiten bij de wens van klanten. En daar doen we het voor. Elke dag en met het hele team.
Zien we je snel? Gezellig!