‘t Kloske in het nauw?
Al een tijdje zat het eraan te komen. En toch voelt het als een nekslag. Wat? Tja, die harde lockdown. Dit is niet het moment om terug te kijken. Toch? Hoewel, eerlijkheid vinden we erg belangrijk bij ‘t Kloske. Of we er blij mee zijn of niet, de deuren van Klein Warenhuis ‘t Kloske zitten potdicht. Bam! Natuurlijk zijn we er niet blij mee. Duhh. Vinden we het eerlijk? Eigenlijk ook niet. Dat is wel eerlijk. Dat is ons gevoel. Dat is het gevoel van klanten. Vraag het ze maar en ze zijn het direct mee je eens.
Maar jullie zijn toch niet de enige?
Eens! En oneens! Want, weet je, iedereen heeft te maken met z’n eigen toko. Nog geen 72 uur geleden (zaterdagmiddag, 12 december rond 14.18 uur) hebben we een dikke pluim gekregen van twee boa’s. Aardige gasten trouwens. En druk dat het was in ‘t Kloske! Maar ja, wij hadden het toch dik voor elkaar in de winkel. ”Goed geregeld meneer”, aldus de grootste van de twee. ”Blijf scherp op de anderhalve meter afstand (klaar met dat woord trouwens), maar jullie hebben het echt goed geregeld hier”. Elias nam het compliment graag in ontvangst. Zijn hart sloeg wel drie keer zo snel bij de aanblik van de twee ambtenaren. Nee, meneer, dacht hij. Wij hebben het niet goed geregeld. Onze klanten hebben het hier tiptop voor elkaar. Al maanden! Daar zijn we bij ‘t Kloske pas écht trots op!
En toch dichte deuren…
Yep. Circa vijf weken lang. Zoals gezegd, dat doet pijn. En bij klanten ook. Dat hebben we gemerkt. Afgelopen maandag hebben we ontzettend veel steun gehad. Daar zijn we als team heel dankbaar voor. En dit nemen we mee de komende vijf weken. Elke dag.
En wij dan? Wat gaan we nu doen? De ondernemersgeest wint het gelukkig vanaf ”lockdowndag één” al direct van pessimisme en teleurstelling. Man, vijf weken dicht? Dit is een mega kans voor ons. Stel je voor: we hebben weken de tijd om de winkel helemaal ondersteboven te zetten. Daar droom je toch van?! Elias mist vooral het contact met de klanten. Hier gaan we iets aan doen. Want, hij is toch erg gére onder de miensen. We gaan het redden daar in ‘t Kloske. Maar we hebben (weer) jouw hulp nodig. Hoe dan? Lees snel verder!
Team Kloske op ”lockdowndag” 1
Alle tijd? Dus niet! We hebben het gewoon kei druk. Huh? Ja, het begint met settelen en opruimen. Zo’n verandering is toch wel een lichte cultuurshock. Rolluiken blijven dicht, kassa’s uit, (veel te veel) buitenproducten blijven binnen staan, de eerste klant komt maar niet en (deze is heftig) we drinken met z’n allen koffie zonder onderbrekingen. Wauw! Bettine arriveert op de normale tijd en lijkt zich snel aan te passen. Typisch Bettine. Terugschakelen is niet nodig, we gaan gewoon door. Nuchterheid in het team is belangrijk, zo zie je maar weer. Maar we blijven elkaar in de gaten houden. Het is pas dag 1 natuurlijk…
En nu even to the point Kloske
Dat is waar. We moeten gauw verder. Klanten wachten! Via social media, e-mail, chat, WhatsApp, aan de voordeur, contactformulier, via de telefoon en ga zo maar door. We worden niet vergeten! Verre van dat. Ja, het is wat minder handig om overal foto’s van te maken en door te sturen. Is die bol wol wel echt donkergrijs met zwarte streepjes? Ik heb dat ding echt een keer gezien in het gangpad, wil je het apart zetten (succes, maarre kan het iets specifieker 🙂 )? Wil je voor mij een stuk tafelzeil afsnijden van 1,29 bij 2,16 meter? Juist, de derde van boven. Nee, dat andere rek met tafelzeil…
Hoezo niet-essentiële winkel? Wij denken er anders over! 🙂
We blijven doorbeuken hoor
Kortom: wij gaan even op een rijtje zetten hoe het er allemaal (ongeveer) uit gaat zien de komende tijd. Wat doen we wel. En wat niet. Zodat jij weet waar je aan toe bent. Ondertussen kun je ”gewoon” terecht bij ons voor het bekende assortiment. Blijf scherp, blijf op de hoogte van onze ontwikkelingen. Check in op onze facebookpagina, mis geen nieuwsbrief meer (inschrijven via onze website) en volg ons zonder nadenken op Instagram.
Vergeet nooit één ding: wij zijn ‘t Kloske, altijd méér dan je denkt! Het beste allemaal en hopelijk zien we elkaar snel.